Ideea de branding este perceputa eronat de multe persoane. Deseori termenul de brand este confundat cu logo, desi acestea sunt doua lucruri total diferite,  provenind totusi din aceeasi familie.

 In acest articol le vom defini pe fiecare si vom intelege ce este un logo si ce este brandul si brandingul.

LOGO

Un logo este un simbol grafic (compus din elemente tipografice, elemente abstracte sau descriptive) adoptat de o companie pentru a-si identifica produsele sau serviciile. Un design de logo trebuie sa ilustreze atitudinea si valorile companiei si sa se integreze usor in cultura publicului tinta.

Sa exemplificam unul din proiectele noastre: CTE Solution.  In brieful pentru logo am avut mentionate valori precum: profesionalism, dinamism si putere. Targetul companiei este reprezentat de alte companii medii – mari. In cadrul procesului de rebranding am fost nevoiti sa venim cu solutii creative de a redesena ursul care reprezenta imaginea companiei intr-un stil care sa ilustreze valorile dorite:

    Acesta este un logo simbolic – metaforic, fiind reprezentat de un urs stilizat ce ilustreaza puterea. Liniile curbe simbolizeaza dinamismul, iar tipul de litera solid si culoarea albastru – profesionalismul.

    Acesta reprezinta logo-ul companiei – simbolul grafic cu care aceasta se identifica vizual.

    BRAND

    Dupa ce am finalizat designul logo-ului, urmeaza dezvoltarea imaginii companiei : identitatea grafica. Aceasta inglobeaza toate elementele vizuale de care compania se foloseste pentru a-si promova imaginea:

    • materiale tipizate – facturi, contracte, foi cu antet etc.
    • flyere, brosuri, cataloage si alte elemente de advertising
    • personalizarea imaginii din mediul digital: web-site, retele sociale, campanii de newsletter
    • personalizarea autovehiculelor 
    • personalizarea uniformelor si alte articole (pixuri, mape, agende, calendare etc.)

    Pe langa partea vizuala, identitatea unei companii este definita de codul vestimentar, atitudinea fata de clienti si tipul de limbaj folosit. Toate acestea definesc brandul si se regasesc intr-un manual de identitate pe care studioul de branding il preda companiei.

    Deci brandul unei companii reprezinta logo-ul, gama cromatica, elemente vizuale folosinte in promovarea imaginii, tinuta vestimentara, tipul de limbaj si atitudinea.

    Un proiect de branding (sau rebranding) am putea spune ca este un proces creativ prin care o companie ce vinde produse sau servicii prinde personalitate; publicul tinta identifica acea companiei cu un set de valori si nu cu o gama de produse.