Mâncarea tradițională este una din componentele identității culturale a popoarelor și reflectă o parte din istorie și geografie (inclusiv resurse naturale) dar și din influențele externe asupra comunității.
Este interesant cum anumite ingrediente sau metode de prepare pot fi urmărite în timp pentru a afla despre relațiile comerciale din trecut, migrații, cuceriri și alte influențe culturale.
Se crede că micii au fost influențați de bucătăria otomană (datorită prezenței istorice semnificative în zona balcanică și în Țările Române) și se aseamănă cu kebabul și chiftele turcești.
Micii sunt înregistrați în România începând cu sfârșitul secolului al XIX-lea, Ion Luca Caragiale fiind printre figurile literare asociate cu primele mențiuni despre mici. Caragiale menționează frecvent diverse localuri bucureștene, inclusiv restaurante și cârciumi unde se serveau preparate locale.
„La Iordache” este un astfel de loc menționat, fiind renumit pentru micii săi. Proprietarul acestui restaurant, Iordache Ionescu, este adesea creditat cu popularizarea micilor în București. Legenda spune că micii au fost inventați accidental aici, când bucătarul a rămas fără mațe pentru cârnați și a pus amestecul de carne direct pe grătar.
Restaurantul „Caru’ cu Bere” din București este de asemenea citat ca unul dintre primele locuri unde micii au devenit populari.
Indiferent de cine a fost creatorul micilor, de peste un secol, micii sunt considerați un simbol al bucătăriei românești și definesc identitatea culinară a României. Sunt prezenți la târguri, festivaluri și în meniurile restaurantelor cu specific tradițional.
Anul acesta, micii au fost prezenți la cea de-a 23 -a ediție a festivalului ”Romania Day on Broadway” – New York.
”Litălși – niște mititei” unul din brandurile create în studioul nostru, a traversat oceanul și a ajuns pe Broadway unde a încântat papilele gustative ale participanților.
Un brand 100% românesc, duce tradiția micilor dincolo de granițele țării, oferind o experiență autentică și deschizând noi orizonturi culinare.
Brandul are o identitate vizuală prietenoasă și jucăușă, folosind o construcție tipografică ce reflectă atitudinea amuzantă și familiară a brandului. Vocea brandului este comică, menită să aducă zâmbete și voie bună tuturor; de la hipsteri la pensionari, de la corporatiști la funcționari, brandul se adresează tuturor, într-un ambient integrativ și oferă încântare și recompensare.
Prin acest brand, ne propunem să aducem esența tradiției românești, reinterpretată într-o modalitate contemporană, mai aproape de inimile tuturor, fie ei români sau străini. ”Litălși” nu este doar despre mâncare, este despre bucuria de a împărtăși o parte din cultura noastră într-un mod autentic și delicios.
Despre noi: La Armeanu Creative Studio, suntem dedicați creării și dezvoltării brandurilor care aduc valoare și emoție în viața oamenilor. Cu o experiență de peste 10 ani, transformăm ideile în realitate, oferind soluții de branding strategic care reflectă identitatea și valorile fiecărui client.
„Sunt o echipă profesionistă, structurată și strategică, cu capacități extraordinare de design.” — Ioana Boghenco – Managing Director, INTERBRANDS ORBICO | „Ceea ce m-a impresionat cel mai mult a fost creativitatea și capacitatea lor de a traduce ideile într-o strategie de brand coerentă și convingătoare.” — Carmen Hadarau, BUNGALOW NET |