Un nume de brand bun trebuie să fie memorabil și original, să respecte direcțiile strategiei de branding și să reflecte personalitatea brandului.
În Ianuarie 2023 erau 109,795,283 mărci înregistrate la nivel mondial. Acest lucru creează o dificultate majoră atunci când dorim să creăm un brand nou, cu un nume unic și original.
Când facem cercetarea pentru brand naming ținem cont de următoarele aspecte pentru a elimina cât mai mult din riscurile la înregistrarea unei mărci noi:
> numele trebuie să se diferențieze clar de celelalte branduri înregistrate pe aceeași clasă nisa
> nu trebuie să existe asemănare fonetică cu un alt nume înregistrat pe aceeași clasă nisa
Un alt factor extern care influențează crearea unui nume nou este disponibilitatea domeniului web (devine o provocare atunci când este nevoie de un domeniu.com).
Alte criterii importante în procesul de naming sunt: memorabilitatea, originalitatea, rezonanța internațională, ușurința cu care poate fi citit sau pronunțat și potrivirea cu domeniul de activitate a brandului.
În procesul creativ de naming descoperim o mulțime de idei bune, însă o bună parte nu îndeplinesc criteriile de înregistrare a mărcii.
Dintr-o lungă listă de încercări, selectăm 3 nume cu potențial, ce reflectă identitatea brandului conturată în strategia de branding.
Prin parteneriat cu Agenția TAS, analizăm fiecare dintre numele selectate și elaborăm rapoarte de risc detaliate, care estimează probabilitatea de a întâmpina opoziție la înregistrarea mărcii pe clasele relevante din domeniul de activitate al brandului.