Este un document complex conține toate elementele care alcătuiesc brandul, de la principiile fondatoare până la identitatea vizuală.
Când construim manualul de brand, avem grijă să includem toate aspectele definitorii ale unui brand. Respectarea și consultarea manualului de brand este mandatorie atât pe plan intern pentru cei ce reprezintă brandul, cât și pe plan extern pentru cei ce lucrează pentru brand.
Conținutul manualului de brand se împarte în:
ELEMENTE FONDATOARE
> Piramida Brandului
> Promisiunea
> Scopul
> Misiunea
> Viziunea
> Valorile
> Principiile
> Personalitatea
> Ethos
> Vocea (tonul vocii, voice chart)
> Mesajele
> Descrierea Brandului
> Poziționarea Brandului
> USP și X factor
ELEMENTE VIZUALE
> Tipurile de literă și fonturile folosite în materialele de comunicare
> Regulile de aplicare a logo-ului (dimensionare, poziționare, spațiere, fundaluri, versiuni alternative)
> Codurile de culoare
> Key visuals
> Regulile de fotografie
> Regulile de creare a compozițiilor vizuale
Este un document de referință pentru tot ce ține de utilizarea brandului și o parte esențială a oricărei strategii de comunicare/vânzare/marketare, fiind ancora ce menține imaginea brandului unitară. Orice material vizual sau de comunicare va respecta manualul de brand.