PROVOCAREA
Ce probleme rezolvăm cu acest proiect de branding?
Paleo Suisse este un brand dedicat nutriției paleo dar și consumului responsabil de hrană. Este despre libertate, mișcare, sănătate și evoluție. Scopul brandului este să ofere oamenilor conștienți, care gândesc pe termen lung, asigurarea că au luat o decizie bună atât pentru sănătate cât și pentru mediu.
În ultimii ani dieta paleo a început să capete popularitate dar, la fel ca în orice trend alimentar, există și aspecte controversate.
Brandul dorește să aducă în față un produs curat, bazat pe nutriția paleo, care să vină în ajutorul oamenilor atunci când au nevoie de o masă care să le ofere aportul necesar de energie și nutrienți. În același timp își dorește să fie recunoscut ca primul brand elvețian dedicat dietei paleo și să se poată asocia ușor cu identitatea culturală a Elveției.
Brandul trebuie să comunice eficient principiile dietei paleo și să acapareze atenția grupului tință care rezonează cu aceste principii, dar și cu valori morale și sociale ce țin de consum responsabil de hrană, protejarea mediului și gândirea conștientă și sustenabilă.
SOLUȚIA
Care este cea mai bună abordare pentru a rezolva problemele brandului?
Elvețian, puritate, libertate.
Gama cromatică aleasă pentru logo și ambalaj combină culoarea specifică a steagului Elveției cu aluzia de pictură rupestră în tonuri monocrome. Roșul mai are încă un rol aici: inspiră forța brută a vânătorii.
Fontul selectat pentru acest nume de produs este chiar ”Helvetica”, care alături de ”pemmicam” (denumirea indigenă a nativilor americani pentru preparatul din carne uscată) reușește să creeze un concept unic și o alăturare inedită a două culturi diferite.
Prin procesul creativ ce a inclus si o strategie de branding am identificat vocea și tonul vocii cu care trebuie comunicate mesajele brandului astfel încât acestea să ajungă la audiența identificată, fără să cadă în latura derizorie a încă unui ”baton energizant” pe piață.
Brandul se adresează oamenilor activi, conștienți care își doresc libertate, iubesc dinamismul dar și natura, și nu fac compromisuri când vine vorba de alimentație sau sănătate.
LOGO
Simbolistica din spatele logo-ului.
Logo-ul este combinat din forma tipografică a numelui brandului alături de simbolul unui vârf de suliță. Animația logo-ului face tranziția de la steagul Elveției la suliță, arma de vânătoare a strămoșilor noștri din epoca paleotică.
Este vorba despre întâlnirea ancestralului cu timpurile prezente și valorile elvețiene (calitate, precizie, dedicație).