Un design bun nu doar arată bine, ci funcționează.
Dezvoltarea identității grafice a unui brand se bazează pe strategia de branding. Cele mai importante aspecte de care ținem cont atunci când începem procesul de creație sunt:
> cultura brandului
> clientul/ consumatorul ideal
> vocea brandului
> elementele de unicitate ale brandului
”Nu este suficient ca un brand să arate bine. El trebuie să funcționeze! Traducerea strategiei de branding într-o identitate vizuală corectă presupune un proces creativ disciplinat.”
CĂTĂLIN ARMEANU
Brand Designer
1. STYLE BOARDS
În urma celor 3 direcții conturate în strategia de branding dezvoltăm 3 Style Boards. Acestea sunt 3 concepte vizuale ce ilustrează 3 poziționări diferite ale brandului. Acestea conțin:
> elemente tipografice
> gama cromatică
> elemente cheie de design (key visuals)
> personaje cu care brandul comunică
> messaging
2. LOGO DESIGN
Crearea și construcția logo-ului sunt determinate de direcția de branding aleasă și respectă tipul de design din unul din cele 3 Style Boards.
Dezvoltăm 3 versiuni de logo care se armonizează cu direcția de branding și înglobează personalitatea brandului.
Ne implicăm în fiecare proiect pe care îl dezvoltăm și ne place să ilustrăm originile sau povestea brandului în moduri subtile. Căutăm simboluri și elemente ”smart” pe care să le putem integra în design.
Un astfel de exemplu este Rialto – un restaurant de lux din Wismar, în nordul Germaniei, care s-a relocat într-un fost siloz maritim cunoscut sub numele de ”silozul numarul 3”. În logo am inclus atât arhitectura silozului, cât și cifra 3.
3. ELEMENTE CHEIE DE DESIGN (KEY VISUALS)
Odată cu construirea logo-ului se dezvoltă și elementele cheie de design, toate acestea formând direcția vizuală pentru brand.
Prezentarea logo-ului este acompaniată de mockup-uri pentru aplicațiile relevante ale brandului, ilustrând modul în care identitatea vizuală a brandului funcționează în diferite medii:
> packaging
> banner
> carți de vizită etc.
După alegerea logo-ului continuăm cu dezvoltarea manualului de brand care cuprinde toate elementele brandului alături de întreaga identitate vizuală.