
Un manual de brand este un document complex conține toate elementele care alcătuiesc brandul, de la principiile fondatoare până la identitatea vizuală. Este mai mult decât un ghid; este ancora care ține imaginea brandului tău solidă și recognoscibilă, în orice context.
Când construim manualul de brand, avem grijă să includem toate aspectele definitorii ale unui brand. Respectarea și consultarea manualului de brand este mandatorie atât pe plan intern pentru cei ce reprezintă brandul, cât și pe plan extern pentru cei ce lucrează pentru brand.
Orice manual de brand are la bază strategia
Conținutul manualului de brand este rezultatul deciziilor strategice, consolidate în valori, poziționare, ton, voce și direcție vizuală.
Manualul de brand îl folosim atât noi, cât și clienții noștri pentru:
- a ghida implementarea: de la design de ambalaj și social media la prezentări, print-uri, practic orice material vizual, până la onboardingul echipei,
- a păstra coerența și eficiența în execuție,
- a susține extensii de brand, în contextul unei arhitecturi scalabile (arhitectura de brand),
- a ghida campaniile de marketing și advertising.
Fiecare manual de brand pe care îl dezvoltăm, cuprinde următoarele:
ELEMENTE FONDATOARE
Manualul de brand are la bază ceea ce a rezultat din strategia de branding. Fiecare componentă strategică este convertită într-un limbaj accesibil și aplicabil, pentru ca toate persoanele implicate (intern sau extern) să reflecte aceeași viziune și să susțină consecvent poziționarea brandului. Nu este un set de instrucțiuni sterile, ci un document viu care aduce la viață strategia în comunicarea de zi cu zi. Toate elementele din strategia de branding se regăsesc în manual:
> Piramida Brandului
> Promisiunea
> Scopul
> Misiunea
> Viziunea
> Valorile
> Principiile
> Personalitatea
> Ethos
> Vocea (tonul vocii, voice chart)
> Mesajele
> Descrierea Brandului
> Poziționarea Brandului
> USP și X factor

ELEMENTE VIZUALE
> Tipurile de literă și fonturile folosite în materialele de comunicare
> Regulile de aplicare a logo-ului (dimensionare, poziționare, spațiere, fundaluri, versiuni alternative)
> Codurile de culoare
> Key visuals
> Regulile de fotografie
> Regulile de creare a compozițiilor vizuale

Este un document de referință pentru tot ce ține de utilizarea brandului și o parte esențială a oricărei strategii de comunicare/vânzare/marketare, fiind ancora ce menține imaginea brandului unitară. Orice material vizual sau de comunicare va respecta manualul de brand.